Aurinkoinen ja lämmin aamu. Normaalit aamutoimet kämpillä. Maukas munakas ja kuppi kahvia. Kamat hiljalleen kasaan ja rantaa päin katsomaan mitä paikallinen handyman oli saanut tehtyä meidän veneille edellisen päivän havereiden jälkeen. rannassa totesimme, että fokan skuuttikiskot oli laminoitu kansiin kiinni ja levankin plokin repeämä oli laitettu umpeen. Porakone soimaan ja plokille reikää tekemään. Pienen sovittelun jälkeen ploki paikalleen ja vene kasaan.

Eväät kistoimistosta mukaan ja venettä kohti nosturia.Lähtöä lykättiin rannassa tunnin verran, kun merituuli haki asettumistaan. Lopulta lähdettiin rata-alueelle ja keli oli aivan loistava. 4-6m/s tosin siftaili 20 astetta.  pieni terävä aallokko jota oli vielä helppo ajaa.

Lähtö liikkeelle tasaisena fleettinä. Pientä hienosäätöä trimmeihin hakien parempaa nousua tai vautia naapureihin. Ylälipulla kärjessä kaksi venettä heti peräpeilissä. Vähän huudeltiin prostia veneestä toiseen ilman sen kummempia toimenpiteitä keneltäkään. Lenssillä haettiin vapaita tuulia ja samat paikat alalipulla. Toisella kryssillä yksi krego pääsi siftin myötä edelle jota emme saaneet lenssillä kiinni. Olimme siis toinen.

Toinen lähtö oli vähän kovenpaan tuuleen ja aallokko nousi vähän. Teimme kryssillä vähän huonon reitinvalinnan ja olimme nipussa ylälipulla. Lenssillä sijoitukset vaihtelivat vähän emmekä saaneet mitään erikoisen hyvää vauhtia päälle joten lopulta maalissa olimme neljäs.

Kolmanteen lähtöön tuuli ja aallokko nousi taas vähän, mutta oli mukavasti ajettavaa. Ylälipulla enimmäisenä mutta takana olevat olivan niin lähellä ettemme pytyneet jiippaamaan heti. Yksi lähti vielä luffimaan meitä ja tehtiin turhaa matkaa. Alalipulla olimme viides. Kryssillä pidimme paikkamme ja lenssillä saimme yhden veneen kiinni, mutta juuri ohitettuamme sen meiltä irtosi spinun falli purjeesta. Äkkiä spinu sisään ja fokka ylös virsareille. Valitettavasti juuri ohittamamme ja yksi toinen vene pääsi meistä ohi ja olimme kuudes.

Ajoimme pikaisesti rantaan jossa kaadoimme veneen allonmurtajalla ja otimme ylös jääjeen spinufallin alas ja takaisin rata-alueelle. Olimme muutaman minuutin päässä lähtälinjasta kun toiset lähtivät, joten käännyimme takaisin rantaan ja otimme veneen ylös. Päivän viimeistä lähdöstä tulii tähän menneessä harkittu poisheitto.

Opiksi muille. Älkää antako kipparin laittaa spinua kiinni naruihin. Ei se osaa tehdä kunnollisia solmuja..

Huomenna uusi päivä. Ensimmäinen lähtö siirretty alkavaksi klo 12. Kolme lähtöä ohjelmassa.

Kävimme illastamassa paikallisten kanssa isolla porukalla. Oli erittäin hauskaa jutustelua. Meidän oli pakko lähteä vähän aiemmin pois, koska tulimme jännittämään Häärijän menestystä Vasili-Viisuissa.